Musica



dissabte, 7 de març del 2015

App Inventor

App Inventor

Aquest segon trimestre, hem començat a veure l'App Inventor, i hem après a utilitzar-lo creant aplicacions seguint unes guies per fer-les. Al principi costava bastant entendre què s'havia de fer, com i de què servia. Però una vegada vaig realitzar les primeres aplicacions, que eren bastant senzilles, ja em vaig començar a assabentar més de com funcionava l'App Inventor. I la veritat, m'ha semblat bastant entretingut i complexe d'utilitzar, molt útil i interessant d'aprendre.

App Inventor és una aplicació per fer aplicacions.
Neccessites utilitzar l'ordinador per fer la aplicació a la mateixa vegada que també necessites un smartphone per poder-la executar. Primer de tot has d'anar al Google Play, buscar l'aplicació MIT AI2 i instal·larte-la. Aleshores ja pots escànejar un codi que la web de l'ordinador et proporciona, i així se t'obra l'aplicació.

Amb l'App Inventor hem realitzat una sèrie d'aplicacions, que són les següents:

Hello Purr

Aquesta aplicació tracta d'una imatge d'un gat, que quan prems  sobre seu, sona un miol de gat.
Per fer-la, primer de tot has de començar un nou projecte dins de l'App Inventor, i allà has de crear un "Button", i adjuntar-li la fotografia d'un gat. Desprès has de crear un "Label" i canviar el seu nom per "Pet the Kitty". Per finalitzar amb aquesta primera part, has de crear un "Sound" i posar-li el miol d'un gat.
Una vegada fet tot això ja només queda la segona part. Per realitzar aquesta has d'anar a "Blocks", i una vegada allà, has d'anar a Button 1 i ens donarà una sèrie d'opcions, has d'escollir la que diu
"When Button .click do". Una vegada posat aquest rètol, et queda un espai enmig d'aquest, i l'has d'omplir amb dos rètols més, "call Sound .play" i "call Sound .vibrate millisecs". Per acabar hem d'anar a "Maths" i escollir el rètol que hi ha un número 0. El posem al forat de la dreta del rètol
"call Sound .vibrate millisecs" i canviem el número 0 pel número 500.
Aquest és el resultat de la segona part:


Ara el projecte ja està acabat. Consisteix en la fotografia d'un gat, amb un rètol a sota on hi posa "acaricia el gat" en anglès. I quan toques a sobre del gat, sona un miol i el smartphone vibra durant un curt període de temps. En el mòbil veuríem això:



Paint Pot

Aquesta aplicació tracta de la cara d'un gat sobre la que pots pintar amb tres colors diferents i
borrar-ho. La segona versió del Paint Pot també té per variar si vols fer els punts petits o grossos, i la segona versió és la que es pot observar a la següent fotografia:


Per realitzar aquesta aplicació, hem de crear un "Horizontal Arrengement", i dins d'aquest arrossegar-hi tres "Buttons", un pintem de color vermell i li posem de nom "Red", un altre de color blau i li posem de nom "Blue" i l'laltre de color verd i li posem el nom de "Green". Aleshores posem arrosseguem un "Canvas", i a ell li adjuntem la fotografia d'el gat anterior. Per últim, a sota de la fotografia arrosseguem un "Button" i li posem de nom "Wipe".

Ara falta la segona part una altra vegada. Per realitzar-la hem d'anar a "Blocks", i amb els diferents rètols, fer que cal passar el dit per sobre del gat, es pinti de color negre, i si prems sobre qualsevol dels colors a escollir, el color amb el que es pinta canvia al escollit. I per últim, també es fa una funció perquè tot el que s'ha dibuixat es borri prement el butó "Wipe".

Si vols fer la Segona Versió del Pain Pot, només has d'afegir dos "Buttons" més al costat del "Button" Wipe, posar-los tots dins d'un "Horizontal Arrengement", i canviar-lis el nom. A un posar-li "Button Big" i a l'altre "Button Small".
Per acabar amb aquesta segona versió, hem d'anar a "Blocks" altra vegada, i posar dos funcions més. En una que quan premis el "Button" Button Big, quan premis a la pantalla, els punts que es dibuixin siguin més gruixuts, i una altra funció, que fa que quan premis sobre del "Button" Button Small el gruix dels punts al dibuixar tornin a la normalitat.

Jo l'he personalitzat i l'he modificat, de forma que el dibuix a pintar és un unicorn, i els colors són el Cian, el Violeta i el Rosa. Aquest és el resultat:

Mole Mash

Aquesta és una aplicació que tracta d'una imatge que es va movent per la pantalla, i tu has de prémer sobre d'ella. Si ho aconsegueixes, puntues. Tracta d'aconseguir la màxima puntuació possible.
L'aplicació acabada es veu així:


Per realitzar aquesta aplicació hem de crear un "My Canvas" i dintre d'aquest posar-li un "ImageSprite". Aquest "ImageSprite" es canvia, posant-li de nom "Mole" i adjuntant-li una fotografia d'un Mole. Desprès es posa un "Label" i se li canvia el nom per "Score:" i per últim un "Button" i se li canvia el nom per "Reset".

Per realitzar la segona part d'aquesta aplicació hem d'anar altra vegada a "Blocks", i alla hem de fer una funció perquè el "Mole" es vagi movent aleatòriament pel "MyCanvas". Desprès hem de fer una altra funció de forma que cada vegada que premis sobre del "Mole", la puntuació (Score) vagi pujant, i el smartphone vibri. Per últim hem de fer una altra funció perque el joc es reinicïi de 0 cada vegada que premis el "Button" Reset.

Una vegada acabat, jo el vaig personalitzar, i el resultat va ser aquest:




Pong

Aquesta és l'última aplicació que hem realitzat amb App Inventor. Aquesta tracta d'una pilota verda que rebota a dalt de la pantalla, i va en direcció aleatòria cap abaix. Hi ha una barra negra abaix, que tu has d'arrossegar de dreta a esquerra per evitar que la pilota passi toqui la part d'abaix de tot.
Té dos botons a dalt, un per començar a jugar, i l'altre per reiniciar al joc i tornar a començar de 0.
Es veu així l'aplicació una vegada acabada:

Per realitzar aquesta aplicació, primer de tot hem de crear un "Label", i posar-li de nom "Score". Tot seguit hem de fer un "Horizontal Arrengement" i a dins d'aquest arrossegar dos "Buttons" els quals els direm "Start" i "Reset". Per últim hem de crear un "MyCanvas" i dins d'aquest arrossegar-hi un "Ball" i un "ImageSprite", el "Ball" canviar-lo de tamany i pintar-lo de color verd. Desprès hem d'adjuntar una imatge d'una barra negra al "ImageSprite" i ja està acabada la primera part.

Per fer la segona part, hem d'anar a "Blocks", i alla crear moltes funcions. La primera perquè cada vegada que aturis la pilota verda, el "Score" augmenti. La segona perquè per poder començar a jugar, primer has de prémer al "Button" Start. La tercera en la qual quan tu premis el "Button" Reset, l'aplicació es reiniciï i tornis a començar de 0. La quarta, que fa que la pilota es mogui lliurement per tota la pantalla. La cinquena, que fa que tu puguis moure la barra arrossegant-la, i que canviïs la direcció de la pilota al tocar-la amb la barra. I la sisena i última funció tracta de que quan la pilota passi per la part de barra però sense que aquesta sigui impactada, perdis.































Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada